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[message]UNA MOSTRA CELEBRA IL 70° COMPLEANNO DI TRUCCO TESSILE
PAINTWEAR
L’azienda, con i suoi brand Alpina, Boglietti e Julipet, festeggia l’importante traguardo raggiunto con una esposizione di opere appositamente realizzate dall’artista Giulio Zanet impiegando il tessuto rigenerato proveniente da pjs. Visibili dal 24 giugno al Museo Civico “A. Olmo” di Savigliano, alcune opere d’arte saranno inoltre oggetto di un’asta benefica con i proventi destinati alla Onlus Oasi Giovani
Trucco Tessile, a company founded in 1952 by brothers Giorgio and Piero Trucco, who were already involved in the family textile and clothing business, celebrates its first 70 years in 2023, focusing on the valuable elements that have marked its growth and development over the years. In addition to the growing demand on the pajamas market since the 1970s and the fortunate intuition of Giorgio Trucco, one of the first in Italy to develop the innovative concept of knitted pajamas, the acquisition of one of the most important Italian companies in the sector - M.M.T. of Turin - active in the production of a wide range of Alpina-branded underwear products, contributed to reaching this significant milestone.
In the years that followed, the company, based in Savigliano, took a series of further steps that sealed its rise: the acquisition of the Ghiro brand, the development of an export and international distribution strategy that began in the 1990s, participation in the most specialised trade fairs in the sector, and the inclusion in its portfolio in 2014 of Boglietti Spa with the Boglietti, Kristal and Stefania Canavesi brands and, in 2019, of Julipet. "We think about the future while always looking to the past, aware that our history is our strength and investments in innovation and research are what will carry us into tomorrow. "Tradition and quality", today as yesterday, is our slogan, marked by the creation of garments with the best quality-price ratio, the use of valuable raw materials, the extreme care in processing as in the final presentation of the product," explains Agostino Trucco, Commercial Manager of Trucco Tessile.
On the occasion of its 70th birthday, Trucco Tessile organised the "Paintwear" exhibition (Civico Museum "A. Olmo" in Savigliano, from 24 June to 9 July, open to the public: 25/06 30/06 01/07 02/07 07/07 08/07 09/07) consisting of 15 works created by artist Giulio Zanet, who used the fabric of pajamas produced by the company as an expressive material.
"If the use of fabric is the thread that binds each project," explains Zanet, "the search for balance is the inspiration that animates the various works. All my work tends in this direction: starting out without ever knowing exactly what is going to happen and going into creative chaos, in the hope of finding some sort of solution, is what moves me. In reality, however, the solution that is found never solves anything, but confronts new questions that force one to take other paths from which new works are generated".
Un circolo virtuoso che ha visto in prima linea anche chi sceglie i brand di Trucco Tessile. “Dall’inizio dell’estate e sino alla fine dello scorso anno, abbiamo chiesto ai nostri clienti di riconsegnarci i pigiami da loro usati, direttamente nei nostri punti vendita a marchio Alpina o sotto forma di resi, in azienda, nel caso di Boglietti e Julipet. Per invogliarli abbiamo consegnato loro uno sconto per futuri acquisti” puntualizza Trucco. Delle molteplici opere uniche realizzate da Zanet, 5 saranno poi messe all’asta e i proventi destinati alla Onlus Oasi Giovani di Savigliano.
L’iniziativa, frutto di un’idea di un gruppo di studenti della facoltà di economia dell’Università di Torino, permette di diffondere la cultura di qualità che definisce i prodotti dei marchi di Trucco Tessile in modo non convenzionale ma valoriale. “Organizzare una mostra non solo ci ha entusiasmato, ma ci ha anche permesso di affermare la nostra presenza sul territorio, mettendo la lente su alcuni dei suoi luoghi più rappresentativi. Ci auguriamo che questa esposizione possa essere un richiamo di interesse per i cittadini, ma anche per turisti o appassionati del mondo del tessile. La scelta di destinare invece i proventi dell’asta all’Oasi Giovani riteniamo sia una nostra chiara responsabilità sociale”, conclude Trucco.